گزارش یونیسف از تاثیر ۶ ماه جنگ غزه بر کودکان لبنان

یونیسف در گزارش جدیدی به تاثیر حملات ۶ ماه گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر سلامت جسمی و روانی کودکان لبنان پرداخت و برقراری آتش‌بس دائمی را یک مسئله ضروری دانست.

به گزارش سراج24؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش اخیر خود به تاثیر ۶ ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بر کودکان در لبنان پرداخت و اعلام کرد، موارد فوق‌العاده و تاثیر آن بر کودکان و تحصیلشان به دلیل حملات هوایی هر روزه ارتش رژیم صهیونیستی که لبنان شاهد آنها است، رو به وخامت است و در کنار کودکانی که شهید و زخمی می‌شوند، ۳۰ هزار کودک دیگر نیز آواره شدند.

یونیسف در گزارش خود آورد، در حملات «اسرائیل» زیرساخت‌هایی تخریب شدند که زندگی کودکان به آنها وابسته است از جمله آنها تصفیه‌خانه‌های آب است که به شدت آسیب دیدند و در نتیجه آن ۱۰۰ هزار تن از دسترسی به آب قابل شرب محروم شده‌اند.

در گزارش جدید یونیسف تاکید شده، حدود ۲۳ مرکز درمانی که به ۴۰۰۰ تن خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌دادند، به دلیل حملات رژیم صهیونیستی تعطیل شدند و در صورتی که این حملات به همین شکل ادامه یابند، پیامدهای آن برای کودکان بسیار ویرانگر خواهد بود.

این نهاد سازمان ملل در ادامه گزارش خود آورد، حملات رژیم صهیونیستی موجب تشدید بحران آموزشی شده که پیش از این نیز وجود داشت و در نتیجه آن بیش از ۷۰ مدرسه در جنوب این کشور تعطیل شد، همچنین این شرایط تاثیر گسترده‌ای بر سلامت جسمی و روانی کودکان و خانواده‌هایشان گذاشته و گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از تنش‌های روحی به دست آمده است.

یونیسف در پایان گزارش خود آورد، برقراری آتش‌بس دائمی یک مسئله ضروری است و بدون آن لبنان در معرض خطر جنگ گسترده‌ای قرار خواهد گرفت که تاثیرات ویرانگر آن شامل حال ۱.۳ میلیون کودک ساکن این کشور و سایر کشورهای منطقه می‌شود.

رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه، روستاها و شهرک‌های واقع در جنوب لبنان را نیز با حملات هوایی و توپخانه‌ای هدف قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نتانیاهو: عملیات رفح چندین هفته به طول خواهد انجامید

قبل از آتش‌بس کامل اسرای صهیونیست رنگ نور را نمی‌بینند

فلسطین از «یوم النکبه» تا روز عزتِ مقاومت